Dersin Adı | Psikanaliz ve Sinema |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 330 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, psikanalizin film çalışmaları alanında bir film analizi metodu olarak kullanımını öğretmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders teoriyle film analizini birleştirir. Toplumsal cinsiyetle ilgili temsil problemleri tartışılacak, psikanalaitik teoriler film analizi alanına uygulanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Psikanaliz Nedir? | Jacqueline Rose, Sexuality in the Field of Vision. London: Verso, 2005. 27-47. Alenka Zupancic, Why Psychoanalysis. Latvia, NSU Press, 2008. |
3 | Freud’a Giriş | Sigmund Freud, Totem and Taboo. London: Routledge, 1950. 1-86. |
4 | Alter Ego Gösterim: Lost Highway (David Lynch, 1997) | Sigmund Freud, The Interpretation of Dreams. New York, NY: Basic Books. 2005. 248-295. |
5 | Lacan’a Giriş | Jacques Lacan, Book XI: Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis. New York, NY: W.W. Norton&Company, 1998. 1-60 |
6 | Ayna Evresi - Gösterim: Under the Skin (Jonathan Glazer, 2013) | Jacques Lacan, Ecrits. New York, NY: W.W. Norton&Company, 2006. 75-82. |
7 | Feminist Psikanaliz ve Film Teori - Birinci rapor teslimi | Laura Mulvey, “Visual Pleasure and Narrative Cinema.” Film Theory and Criticism: Introductory Readings. Eds. Leo Braudy and Marshall Cohen. New York: Oxford UP, 1999: 833-44. Joan Copjec, “The Orthopsychic Subject: Film Theory and the Reception of Lacan.” October, vol. 49 (1989): 53-71. |
8 | İyi/Kötü Anne / Yas - Gösterim: Babadook (Jennifer Kent, 2014) | Melanie Klein, “Early Stages of Oedipus Conflict.” International Journal of Psychoanalysis, vol. 9 (1928): 169-80. |
9 | İğrençlik ve Histeri - Gösterim: Possession (Andrzej Zulawski, 1981) | Julia Kristeva, Powers of Horror: An Essay on Abjection. New York: Columbia University Press, 1982. 1-31. |
10 | Annelik-Babalık - Gösterim: The Brood (David Cronenberg, 1979) - İkinci rapor teslimi | Barbara Creed, Monstrous Feminine. London: Routledge, 1994. 43-58 |
11 | Eros/Thanatos ve Bakış - Gösterim: Amer (Helene Cattet, Bruno Forzani, 2009) | Sigmund Freud, Beyond the Pleasure Principle. London: Hogart Press, 1920-1922. |
12 | Tekinsiz ve Gerçek Gösterim: Hole in the Ground (Lee Cronin, 2019) | Julia Kristeva, Powers of Horror: An Essay on Abjection. New York: Columbia University Press, 1982. 32-55. |
13 | Cinsiyetlenme ve Öteki Jouissance Gösterim: The Love Witch (Anna Biller, 2017) | Jacques Lacan, Book XX: On Feminine Sexuality the Limits of Love and Knowledge. New York, NY: W.W. Norton&Company, 1998. |
14 | Film Teori ve Psikanaliz - Gösterim: Perverts Guide to Cinema (Sophie Fiennes, 2006) - Dördüncü rapor teslimi | Jacqueline Rose, Sexuality in the Field of Vision. London: Verso, 2005. 27-47. Alenka Zupancic, Why Psychoanalysis. Latvia, NSU Press, 2008. |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jacqueline Rose, Sexuality in the Field of Vision. London: Verso, 2005. ISBN-10 : 0860911489
Alenka Zupancic, Why Psychoanalysis. Latvia, NSU Press, 2008. ISBN-10 : 8787564092
Sigmund Freud, Totem and Taboo. London: Routledge, 1950. ISBN-10 : 9780393001433
Sigmund Freud, The Interpretation of Dreams. New York, NY: Basic Books. 2005. ISBN-10 : 0465019773
Sigmund Freud, Beyond the Pleasure Principle. London: Hogart Press, 1920-1922. ISBN-10 : 0393007693
Jacques Lacan, Book XI:Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis. New York, NY: W.W. Norton&Company, 1998. ISBN-10 : 0393317757
Jacques Lacan, Ecrits. New York, NY: W.W. Norton&Company, 2006. ISBN-10 : 0393329259
Jacques Lacan, Book XX: On Feminine Sexuality the Limits of Love and Knowledge. New York, NY: W.W. Norton&Company, 1998. ISBN-10 : 0393319164
Julia Kristeva, Powers of Horror: An Essay on Abjection. New York: Columbia University Press, 1982. ISBN-10 : 0231053479
Barbara Creed, Monstrous Feminine. London: Routledge, 1994. ISBN-10 : 0415052599 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 80 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest